Retouren

Bij Rito hebben we een uitgebreid retourbeleid ingevoerd, waardoor u onbeperkte mogelijkheden heeft om uw aankoop te retourneren.

LET OP: Alle retourzendingen moeten worden verzonden via ons online retourportaal dat u hier kunt vinden:

WWW.RITO.NL/RETURN

Let op voordat je teruggaat:

  • Vergeet niet uw bestelnummer te vermelden
  • Het retourformulier moet worden ingevuld en met de bestelling worden meegestuurd - het retourformulier vindt u hier.
  • Retourzendingen die niet via ons retourportaal worden verzonden, worden niet geaccepteerd.
  • Als klant bent u verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending.
  • Producten die naar rook ruiken of anderszins beschadigd zijn, worden niet teruggenomen.
  • De artikelen moeten ongebruikt zijn en in de originele verpakking zitten. Als u echter wilt ruilen voor een ander artikel, moet u de goederen eerst naar ons terugsturen, waarna wij het bedrag* terugbetalen. Het is dan mogelijk het product opnieuw te bestellen.
  • Als particulier heeft u altijd een onbeperkt recht van retour als u bij Ritohobby.no winkelt, mits het artikel 100% nieuw in onbeschadigde staat en in onaangebroken verpakking verschijnt.
  • Op verzoek teruggestuurde goederen worden geweigerd. Wij wijzen er ook op dat retourzendingen zonder retouradres niet worden opgehaald. U kunt uw aankoop ook annuleren door de zending te weigeren.
  • Het duurt doorgaans 10-14 werkdagen om uw retourzending te verwerken.

*Als u bestellingen retourneert die meer dan 180 dagen oud zijn, kunnen wij uw geld niet terugbetalen, maar ontvangt u een tegoedbon.

Producten retourneren

Als je onverwachts niet helemaal tevreden bent met je aankoop kan je gebruik maken van ons onbeperkt retourbeleid. Dat betekent dat je het binnen onbeperkt kan terugsturen, zolang de staat van het artikel nog hetzelfde is als toen je het ontving. De verzendkosten hiervoor komen voor je eigen rekening, tenzij Rito ergens een fout heeft begaan waardoor het product moet worden geretourneerd. Als je pakket aan de volgende voorwaarden voldoet, storten we het aankoopbedrag terug op je rekening:

  • Het product is ongebruikt en onbeschadigd
  • Het product ruikt niet naar rook of kookdampen
  • Het product is niet blootgesteld aan vocht en dergelijke

We bieden geen terugbetalingen voor gebruikte of beschadigde producten. Als je garens retourneert dient de wikkel intact te zijn. We verzoeken je vriendelijk om het artikel goed te verpakken voor je het terugstuurt om schade te voorkomen. Stuur de factuur alsjeblieft ook mee, zodat we het aankoopbedrag kunnen terugstorten.

Terugstortingen

Als je je geld terug wilt, wordt dit gestort op de betaalrekening waarmee de bestelling is geplaatst. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan nemen we contact met je op om een alternatieve oplossing te zoeken.
Normaal gesproken kan het tot 10 werkdagen om je terugbetaling te verwerken.

Je ontvangt het volledige aankoopbedrag van het artikel dat je hebt geretourneerd. Als je ervoor kiest om de volledige bestelling terug te sturen, dan betalen we ook de verzendkosten terug. Bewaar daarom alsjeblieft je verzendbevestiging zodat we je de correcte hoeveelheid kunnen terugbetalen. 

Als je je bestelling bij bezorging weigert, zullen wij dat zien als een verzoek om het aankoopbedrag terug te storten. In dat geval nemen we contact met je op om te overleggen hoe je het wilt regelen.

Omruilen

Als je een bestelling wilt omruilen omdat het de verkeerde kleur, maat of soort is, dan helpen we je graag. Retourneer in dat geval alsjeblieft het product dat je wilt omruilen, dan storten wij het aankoopbedrag voor je terug. Zo kan je snel en gemakkelijk het nieuwe product alsnog bestellen. 

Als je iets wilt omruilen voor een duurder artikel, dan verzoeken wij je om het aangekochte product eerst te retourneren en vervolgens het product dat je in plaats ervan wilt kopen te bestellen. We storten dan het bedrag van het eerste product terug op je bankrekening.

Houd er alsjeblieft rekening mee dat wij geen extra geld in rekening kunnen brengen op je creditcard. Dit doen we voor jouw veiligheid als klant.

Garantie en Klachten

Als je bestelling beschadigd of defect is, neem dan alsjeblieft contact met ons op betreffende garantie en klachten voor je je pakketje naar ons terugstuurt. Als je verzoek wordt goedgekeurd vergoeden we natuurlijk zowel het aankoopbedrag van het product als de verzendkosten.

Houd er alsjeblieft rekening mee dat we geen verpakkingsmaterialen vergoeden. Als het product is beschadigd door ongebruikelijke slijting of verkeerd gebruik vergoeden wij de verzendkosten niet. Als je gebruik maakt van de garantie vragen we je om ons zo veek mogelijk details te geven over het defecte artikel. Lees alsjeblieft alle informatie over garanties in onze algemene voorwaarden.

Retourtermijn

Wij bieden een retourtermijn van onbeperkt voor particuliere klanten.

Rembourszendingen, pakketten zonder verzending en aangetekende zendingen

  • Pakketten die onder rembours naar Rito worden geretourneerd worden niet door ons aangenomen.
  • Pakketten die zonder verzending bij Rito worden aangemeld als retour worden niet door ons opgehaald.
  • Aangetekende pakketten worden wel aangenomen, maar we vergoeden hier niet de kosten van.
  • Rito vergoedt de gebruikelijke verzendkosten (excl. aangetekende zendingen of andere aanvullende diensten).

Verzendkosten voor retouren

In principe worden de verzendkosten van de retourzending gedekt door de klant. Rito vergoedt deze alleen als het product terug word gestuurd vanwege een fout van Rito.

Versie: v4.c71.s9.l10