Algemene voorwaarden

De volgende verkoop- en leveringsvoorwaarden gelden voor alle bestellingen die zijn geplaatst op een Rito webshop of worden bezorgd in Nederland. Volg alsjeblieft onze instructies voor onze algemene voorwaarden bij Rito.nl

https://rito.nl is eigendom van Rito ApS

BTW: 320145163

KvK nr.: 25133803


E-mail: info@rito.nl

Alle koopovereenkomsten op onze webshop worden aangegaan in het Nederlands.

Particuliere klanten die een bestelling plaatsen bij een Rito webshop mogen deze binnen onbeperkt retourneren. Het herroepingsrecht geldt niet voor handelaren, bedrijven, instellingen, etc.  

Betaling

Je kan bij ons met de volgende debet-/creditcards betalen: Visa, MasterCard en Maestro. Wanneer je je bestelling plaatst wordt het aankoopbedrag apart gezet op je rekening. Zodra de bestelling is verzonden wordt het afgeschreven.

Als de klant kiest voor gedeeltelijke levering bij backorders, schrijft Rito het volledige aankoopbedrag af zodra het merendeel van de bestelling is verzonden.

Prijzen

De bestelling wordt gefactureerd op de prijs die op de dag van bestelling stond aangegeven op onze website. Onze prijzen variëren vaak van dag tot dag.

Bezorging

Wanneer je voor 17:00 op een werkdag besteld, wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden. Onze bezorgers werken niet in het weekend, dus als je op vrijdag bestelt kan het zijn dat je pakket pas op maandag door hen wordt ingescand. Normaal gesproken heb je je pakketje binnen 3-6 werkdagen in huis. De verwachte levertijd wordt altijd bij het product aangegeven. Wanneer een product niet in de gewenste hoeveelheid op voorraad is, nemen wij de volgende werkdag contact op met de klant om hen op de hoogte te stellen van de verwachte levertijd. Houd er alsjeblieft rekening mee dat sommige producten een langere levertijd hebben, bijvoorbeeld stoffen of producten uit ons secundaire pakhuis. Dit wordt altijd bij het product aangegeven.

Wanneer een product wordt besteld dat niet op voorraad blijkt te zijn, nemen we zodra de bestelling is verwerkt contact op met de klant. De klant kan er dan voor kiezen om het product te vervangen door een ander product met dezelfde prijs, te wachten tot het product weer op voorraad is of de aankoop van het product te annuleren.

Alle prijzen worden aangegeven in euro's (€). Houd er alsjeblieft rekening mee dat verzendkosten niet zijn inbegrepen in de prijs van het artikel.

Wij bezorgen in alle landen in de EU. 

The klant ontvangt een e-mail van Rito wanneer de bestelling het pakhuis heeft verlaten. 

Voor landen buiten de EU: Wij bezorgen producten belastingvrij in bepaalde landen buiten de EU. Dit betekent dat klanten buiten de EU hier eventueel nog belasting en invoerrechten op moeten betalen. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om op de hoogte te zijn van de huidige regelgeving in het land waar ze verblijven en zich hieraan te houden. 

Als je je pakket niet hebt ontvangen maar de bezorgdienst wel aangeeft dat het is afgeleverd, neem dan direct contact met ons op.
De bezorgdienst moet hiervan binnen 7 dagen op de hoogte worden gebracht om een onderzoek te starten. 

Waren je producten beschadigd bij aankomst?

We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je je producten in goede staat ontvangt. Mocht je toch een beschadigd product ontvangen, volg dan alsjeblieft de volgende stappen:

  • E-mail ons binnen 3 dagen op info@rito.nl met het volgende: 
  • Een foto van de verpakking waarop het label duidelijk zichtbaar is
  • Een foto genomen van boven het geopende pakket waarop de inhoud en het vulmateriaal in het pakket duidelijk zichtbaar zijn
  • Een foto van alle types vulmateriaal in het pakket
  • Foto's van de beschadigde inhoud

Wij gaan vervolgens aan de slag om je bestelling weer in orde te maken.

Onbeperkt dagen retouren

Zolang het product ongebruikt en onbeschadigd is en zich nog in de originele verpakking bevindt, kan het tot onbeperkt na ontvangst geretourneerd worden. De klant betaalt hierbij zelf de verzendkosten. Maak hier uw retouretiket

Als het product beschadigd is of naar rook, kookdampen of schimmel ruikt behouden wij het recht om de terugbetaling te verminderen of te weigeren. Als de klant het product vervolgens alsnog wilt behouden, betalen zij de verzendkosten om het weer thuis te ontvangen.

Retouren hebben geen gevolgen voor het herroepingsrecht van de klant. Zie hieronder. 

Een product omruilen volgt hetzelfde proces als een product retourneren. Het bestelde artikel moet teruggestuurd worden naar ons retouradres, en zodra we het hebben ontvangen en goedgekeurd wordt het aankoopbedrag binnen enkele dagen teruggestort op je rekening. Als je het artikel in een andere maat of kleur wilt ontvangen, bestel dit dan simpelweg opnieuw op www.rito.nl. De retourkosten komen voor je eigen rekening.

Herroepingsrecht

Klanten hebben het recht om hun bestelling binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te annuleren.
De termijn hiervoor is 14 dagen vanaf ontvangst van het product, ongeacht of het door de klant of iemand anders is aangenomen.

Als de klant meerdere artikelen in één bestelling heeft gekocht en wij niet alle producten in één zending kunnen leveren, wordt het herroepingsrecht verlengd tot het moment wanneer de klant of iemand anders (exclusief de bezorger) het laatste product heeft ontvangen.

Als de termijn verloopt op een nationale feestdag, weekend, kerstavond of oudejaarsdag wordt deze verlengd tot de eerstvolgende werkdag.

Gebruikmaken van het herroepingsrecht

De klant annuleert de aankoop door ons telefonisch (+31 85 107 2027) of per e-mail (info@rito.nl) op de hoogte te stellen. De klant moet Rito informeren als het pakket bij bezorging geweigerd is. 

De annulering wordt geaccepteerd als de klant deze aangeeft voor de bedenktermijn van 14 dagen is verstreken.

Terugbetaling aan de klant

Wanneer een klant gebruik maakt van het herroepingsrecht storten we het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug op de rekening. Als de klant een gedeelte van de bestelling wil behouden, betalen we alleen het aankoopbedrag van de geretourneerde producten terug. Het duurt normaal gesproken maximaal 10 werkdagen voor de terugbetaling is verwerkt. 

Als de klant een bezorgmethode heeft gekozen die duurder is dan de goedkoopste standaardmethode, krijgt de klant de meerwaarde van de verzendkosten niet terug.

We zorgen dat het aankoopbedrag zonder onnodige vertraging en in alle omstandigheden hoogstens 14 werkdagen nadat de klant heeft aangegeven van het herroepingsrecht gebruik te willen maken wordt terugbetaald. We behouden het recht om het aankoopbedrag pas terug te storten wanneer wij het product of een verzendbewijs hebben ontvangen.

Terugbetalingen worden op de rekening gestort die was gebruikt bij de aankoop, tenzij de klant heeft aangegeven een andere rekening te willen gebruiken. In ieder geval worden er geen extra kosten in rekening gebracht bij de klant.

Goedkeuring van product en de verpakking

De klant is alleen aansprakelijk voor een eventuele afname in de kwaliteit van het product die het resultaat is van acties die niet noodzakelijk zijn om de kwaliteit en functie van het product vast te stellen. 

De klant kan het product bekijken zoals ze dat ook in een fysieke winkel zouden doen, maar het product mag niet gebruikt worden. Als het product gebruikt is en dus niet opnieuw door ons verkocht kan worden, dan trekken wij de waardevermindering af van de terugbetaling. Als het product helemaal geen handelswaarde meer heeft wordt het volledige bedrag niet terugbetaald. 

Houd er rekening mee dat garens en andere accessoires die naar rook, kookdampen of schimmel ruiken niet opnieuw kunnen worden verkocht en dus geen handelswaarde meer hebben.

Wij verzoeken onze klanten vriendelijk om de producten in de originele verpakking naar ons terug te sturen. Zorg hierbij alsjeblieft dat het product goed is ingepakt. De klant is verantwoordelijk voor de producten tot aan het moment dat wij deze in ontvangst nemen. De klant moet een bon en het Track and Trace nummer samen bewaren. 

Garantie – is er iets mis met het product?

Als de klant een defect product ontvangt, dan treedt de wettelijke garantie in werking. 

Klanten kunen tot 2 jaar na ontvangst van het product een claim indienen voor missende onderdelen of defecten. Neem hiervoor alsjeblieft contact met ons op via e-mail: info@rito.nl of bel ons op +31 85 107 2027.

Wij verzoeken de klant om het probleem zo gedetailleerd mogelijk te beschrijven. We ontvangen het liefst foto's van defecten of missende onderdelen voor de klant het product naar ons terugstuurt. Als de klant inderdaad recht heeft op garantie en ze een verzendbewijs hebben, vergoeden wij graag de verzendkosten.

Vergeet niet om het product goed in te pakken. Bewaar het verzendbewijs inclusief informatie over de verzendkosten en de Track and Trace code.

Productgarantie kan alleen verstrekt worden binnen een redelijke termijn na ontvangst, en de klant wordt geacht om het product zo snel mogelijk na ontvangst te bekijken. 

Klachten

Als er een geschil is tussen Rito en een klant dat niet onderling kan worden opgelost, kan de klant ervoor kiezen om een klacht in te dienen bij het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit is vooral relevant voor klanten die in een ander Europees land wonen. Klachten kunnen hier worden ingediend: http://ec.europa.eu/odr. Vermeld in de klacht ook ons e-mailadres: info@rito.nl.

Versie: v17.c9.s9.l10