Hulp

Op deze pagina vind je de antwoorden op onze meestgestelde vragen. Hier zitten vragen tussen over bestellingen, bezorging, betaling, retouren, garens en nog veel meer. Als je het antwoord op je vraag hier niet tussen ziet staan, neem dan contact op met onze klantenservice door ons te bellen op +31 85 107 2027 of te mailen naar info@rito.nl.

Bestellingen

Antwoord: Als je je bestelbevestiging niet kan vinden, kijk dan ook even in je spam- en promotiefolders. Daar komen ze namelijk nog weleens terecht!

Antwoord: Helaas kunnen we geen artikelen aan je bestelling toevoegen omdat niet meer kunnen incasseren dan het bedrag dat je hebt goedgekeurd bij het plaatsen van je bestelling. Dit is voor je eigen veiligheid.

Als je bestelling ons pakhuis nog niet is verzonden kunnen we je bestelling wel annuleren, zodat je vervolgens een nieuwe bestelling kan plaatsen met alle gewenste artikelen. Hiervoor raden we aan dat je telefonisch contact met ons opneemt op +31 85 107 2027.

Antwoord: Helaas kunnen we meerdere bestellingen niet samenvoegen.

Dit is omdat er automatisch een label wordt aangemaakt wanneer de bestelling wordt geplaatst. Als het packet meer bevat dan wat hierop wordt aangegeven, zal dit door het postkantoor worden gemeld als fraude.

Als je eerste bestelling nog niet is verzonden en je alles tegelijkertijd wilt ontvangen, bel dan alsjeblieft onze klantenservice op +31 85 107 2027, en dan kijken we wat we voor je kunnen doen.

Antwoord: Ja hoor, dat is helemaal geen problem. Geef hiervoor simpelweg het gewenste adres op bij het afrekenen onder ‘bezorgadres’.

De bestelling wordt dan niet bij de geaddresseerde in rekening gebracht, maar bij degene die de bestelling heeft geplaatst.

Antwoord: Onze oprechte excuses dat je product niet helemaal in orde was. Dit is natuurlijk niet hoe het hoort, en we werken graag met je samen om een oplossing te vinden zodat je alsnog van je bestelling kan genieten.

Stuur ons alsjeblieft een mailtje op: info@rito.nl. Vermeld in de e-mail alsjeblieft je bestelnummer en sluit een een foto of korte video bij van het beschadigde/defecte artikel, dan gaan wij voor je op zoek naar een oplossing.

Tenzij wij toestemming geven om de beschadigde/defecte artikelen te houden of weg te gooien, dienen deze naar ons teruggestuurd te worden.

Antwoord: Het spijt ons enorm als we je het verkeerde product hebben gestuurd.

We wilden je bestelling zo snel mogelijk versturen, maar daarbij zijn we misschien iets té snel gegaan.

We vinden graag samen een oplossing zodat we het product dat je hebt besteld alsnog naar je kunnen opsturen.

Stuur hiervoor een mailtje naar info@rito.nl.

Vermeld hierin alsjeblieft je bestelnummer en een beschrijving van het artikel dat je ontvangen had moeten hebben. Daarbij zouden we ook graag een foto ontvangen van de voor- en achterkant van het product dat je in plaats daarvan hebt ontvangen. Dan gaan wij op zoek naar een oplossing.

Normaal gesproken moeten defecte/beschadigde producten naar ons teruggestuurd worden, tenzij we uitdrukkelijk toestemming hebben gegeven om deze te houden.

Antwoord: Het spijt ons enorm dat er een artikel aan je bestelling ontbrak, we gaan dit natuurlijk zo snel mogelijk voor je oplossen!

Neem alsjeblieft contact met ons op via e-mail: info@rito.nl of bel ons op +31 85 107 2027.

Om je te helpen moeten we weten of je een ander artikel hebt ontvangen in plaats van wat je besteld had, en of er tekenen waren van beschadiging aan de verpakking. Zo ja, dan ontvangen we hier graag een afbeelding van. Zodra we bericht van je hebben ontvangen, gaan we zo snel mogelijk op zoek naar een oplossing.

Antwoord: Alle patronen die bij onze kits horen zijn gratis, dus deze hebben we niet op papier. Vandaar dat je ze dus ook niet in je pakket kan vinden.

De patronen zijn gratis beschikbaar op onze website.

Sommige mensen vinden het prettig om hun patroon digitaal te gebruiken op hun mobieltje/tablet/computer, terwijl anderen het toch liever op papier hebben. Als jij bij de tweede groep hoort, dan kan je het patroon op de website downloaden en vervolgens uitprinten.

Als je een kit bestelt dat bestaat uit garens en een patroon, dan betaal je alleen voor de garens.

Bezorging

Antwoord: Zodra je bestelling is geplaatst, ontvang je een bestelnummer op het door jou opgegeven e-mailadres. Normaal gesproken kan je je pakketje vanaf dat moment binnen 2-5 werkdagen verwachten.

PostNL bezorgt de bestelling in principe op het bezorgadres. Als er niemand thuis is proberen ze het een paar dagen later nogmaals, alvorens het pakket af te leveren op een ophaalpunt. Ze bezorgen iedere werkdag, behalve op feestdagen .

Als je voor 19:00 bestelt, wordt je bestelling meestal dezelfde dag nog verzonden.

Antwoord: Als je pakketje nooit is aangekomen of als je je afvraagt waarom het vertraagd is, neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice door te mailen naar info@rito.nl of ons te bellen op +31 85 107 2027. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact op met de bezorgdienst om te kijken wat er aan de hand is.

De bezorgdienst heeft 10 dagen om een onderzoek uit te voeren, maar meestal vinden we een stuk sneller een oplossing.

Als je pakketje is kwijtgeraakt of beschadigd, dan heb je een paar opties.

We kunnen de bestelling opnieuw naar je verzenden, of je een cadeaukaart geven ter waarde van het aankoopbedrag zodat je iets anders kan bestellen.

Antwoord: Als je pakketje per ongeluk onderweg is beschadigd, dan lossen we dit natuurlijk graag voor je op.

Maak alsjeblieft een foto van de beschadigde verpakking en e-mail dit naar: info@rito.nl.

Onze klantenservice vindt dan graag een oplossing voor je.

Betaling

Antwoord: Als je een cadeaukaart of kortingscode hebt voor onze website, dan kan je hieronder lezen hoe je hier gebruik van kan maken.

De cadeaukaart/kortingscode moet voor het afrekenen worden gebruikt in de winkelwagen. Klik op de oranje knop met “Heb je een kortingscode?”, en vul de code vervolgens in het veld eronder in.

Zodra je op “Toepassen” hebt geklikt, zal je zien dat de korting is afgetrokken van het totaalbedrag. Als het een coupon is voor een cadeau of gratis product, dan zal je zien dat dit nu is toegevoegt aan je bestelling.

Antwoord: Helaas is het niet mogelijk om meerdere cadeaukaarten/kortingscodes te gebruiken voor één bestelling.

Heb je meerdere cadeaukaarten/kortingscodes die je wilt gebruiken? Neem dan contact op met onze klantenservice, en dan leggen we uit wat we voor je kunnen doen.

Je kan ons telefonisch bereiken op +31 85 107 2027, of stuur een e-mail naar: info@rito.nl.

Antwoord: Je kan bij ons betalen met credit card.

Antwoord: Het aankoopbedrag wordt pas afgeschreven wanneer je bestelling ons pakhuis heeft verlaten. Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een e-mail met een track & trace code. Hiermee kan je je pakketje volgen.

Als je een betaalpas hebt en het geld als lopende transactie op je rekening ziet staan, dan komt dit omdat de bank het aankoopbedrag automatisch opzij zet zodra je een bestelling plaatst. Dit bedrag wordt vervolgens door je bank vrijgegeven. Dat betekent niet dat we het geld op dat moment al hebben ontvangen of hier controle over hebben.

Als je met een debit card (betaalpas) betaald, kan het geld tot 30 dagen gereserveerd blijven, ook als je de bestelling annuleert voor deze is verzonden. Als je het aankoopbedrag eerder vrijgegeven wilt hebben, dan kan je aan je bank vragen om contact met ons op te nemen. Dan kunnen wij bevestigen dat wij het geld nooit zullen incasseren, wat er in sommige gevallen voor zorgt dat de bank het geld eerder vrijgeeft. We kunnen echter niks beloven!

Retouren

Antwoord: Bij Rito hebben we een uitgebreid retourbeleid ingevoerd, waardoor u onbeperkte mogelijkheden heeft om uw aankoop te retourneren.

LET OP: Alle retourzendingen moeten worden verzonden via ons online retourportaal dat u hier kunt vinden:

WWW.RITO.NL/RETURN

Let op voordat je teruggaat:

  • Vergeet niet uw bestelnummer te vermelden
  • Het retourformulier moet worden ingevuld en met de bestelling worden meegestuurd - het retourformulier vindt u hier.
  • Retourzendingen die niet via ons retourportaal worden verzonden, worden niet geaccepteerd.
  • Als klant bent u verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending.
  • Producten die naar rook ruiken of anderszins beschadigd zijn, worden niet teruggenomen.
  • De artikelen moeten ongebruikt zijn en in de originele verpakking zitten. Als u echter wilt ruilen voor een ander artikel, moet u de goederen eerst naar ons terugsturen, waarna wij het bedrag* terugbetalen. Het is dan mogelijk het product opnieuw te bestellen.
  • Als particulier heeft u altijd een onbeperkt recht van retour als u bij Ritohobby.no winkelt, mits het artikel 100% nieuw in onbeschadigde staat en in onaangebroken verpakking verschijnt.
  • Op verzoek teruggestuurde goederen worden geweigerd. Wij wijzen er ook op dat retourzendingen zonder retouradres niet worden opgehaald. U kunt uw aankoop ook annuleren door de zending te weigeren.
  • Het duurt doorgaans 10-14 werkdagen om uw retourzending te verwerken.

*Als u bestellingen retourneert die meer dan 180 dagen oud zijn, kunnen wij uw geld niet terugbetalen, maar ontvangt u een tegoedbon.

Antwoord: Helaas is het niet mogelijk om een teruggestuurd artikel om te ruilen voor iets anders, omdat onze retouren niet in ons pakhuis worden verwerkt.

We storten het aankoopbedrag van een teruggestuurd artikel altijd terug op dezelfde bankrekening waarmee de bestelling was betaald.

*Als u bestellingen retourneert die meer dan 180 dagen oud zijn, kunnen wij uw geld niet terugbetalen, maar ontvangt u een tegoedbon.

Antwoord: ij bieden de aankoop van retourlabels aan in ons online retourportaal - klik op onderstaande link:

WWW.RITO.NL/RETURN

Vergeet niet uw bestelnummer in het pakket te vermelden, zodat we weten aan wie het geld moet worden terugbetaald.

Antwoord: 

Naar welk adres moet ik mijn pakket terugsturen?

Gebruik ons online retourportaal als je je artikel wilt retourneren.
Je vindt ons online retourportaal hier: https://return.coolrunner.dk/rito.nl-return/NL

Antwoord: Nee, helaas kan je niet zelf pakketten terugbrengen naar ons adres.

Antwoord: Zodra we je pakketje hebben verwerkt, ontvang je een bevestigingsmail. Het kan tot 7 werkdagen duren voor het geld aankomt op je bankrekening.

Antwoord: Ja hoor, geen probleem. Zorg er alleen voor dat je er ook een briefje in stopt waarop je duidelijk aangeeft welke producten bij welke bestelnummers horen.

Garens

Antwoord: We zouden je graag helpen om een alternatief garen te vinden. Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, moeten we alleen het volgende weten:

  • Welk patroon wil je gebruiken?
  • Voor welk garen wil je een alternatief vinden?
  • Wat is de stekenverhouding, ply, en luslengte van het originele garen?
  • Naar wat voor materiaal ben je op zoek?

Je kan contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar info@rito.nl, en dan helpen we je graag om een alternatief garen te vinden.

Antwoord: Om je te helpen uit te rekenen hoeveel garen je nodig hebt, hebben we de volgende informatie nodig:

  • Welk patroon wil je gebruiken?
  • Welk type garen heb je nodig?
  • Naar wat voor materiaal ben je op zoek?

Je kan contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar info@rito.nl, en dan doen we ons best om je te helpen.

Overig

Antwoord: Als je niet langer onze nieuwsbrief wilt ontvangen, dan kan je je natuurlijk altijd afmelden. Dit doe je door onderaan de e-mail op ’Afmelden’ te klikken.

Als je hulp nodig hebt bij het afmelden, dan staat onze klantenservice natuurlijk ook voor je klaar. Neem contact met ons op via info@rito.nl en +31 85 107 2027.

LET OP: Als je na het afmelden opnieuw bij ons winkelt, zorg dan alsjeblieft dat je bij het afrekenen het toestemmingsvinkje voor de nieuwsbrief hebt aangeklikt zodat deze uitstaat. Als je dit niet doet, zal je opnieuw worden aangemeld. Mocht dit per ongeluk toch gebeuren, dan kan je je natuurlijk wel altijd weer afmelden.

Antwoord: We staan altijd open voor nieuwe samenwerkingen! Als je hier interesse in hebt, stuur dan alsjeblieft een mailtje naar sponsor@rito.dk

Vermeld in je mail alsjeblieft de antwoorden op de volgende vragen:

Blogger/Instagrammer:

  • Op hoeveel en welke media ben je vertegenwoordigd?
  • Stuur alsjeblieft de naam/namen of link(s) van je profiel(en)
  • Hoeveel volgers heb je?
  • Wat is je doelgroep?
  • Wat verwacht je van een partner?
  • Ontwikkel je brei- of haakpatronen?

Evenementen:

  • Wat voor evenement is het?
  • Hoeveel deelnemers verwacht je voor dit evenement?
  • Wie zal het publiek zijn?
  • Waar zouden wij worden vermeld als sponsor voor dit evenement?
  • Is er een website voor het evenement waar wij vernoemd zouden worden?

Organisaties, verenigingen of goede doelen:

  • Wat is het (goede) doel van de organisatie?
  • Heeft de organisatie een website en/of sociale media pagina? Zo ja, vermeld dan alsjeblieft de links.
  • Wat verwacht je van een partner?

Om een aanvraag te kunnen behandelen, moeten we weten in welke specifieke artikelen jij/je partner interesse hebt. Om het zo specifiek mogelijk te maken, stuur alsjeblieft een link naar het artikel of de categorie waar jij/je klanten interesse in hebben.

Onze Sponsorafdeling reageert zo snel mogelijk, maar gedurende drukke periodes kan het een paar weken duren voor we aan je e-mail toekomen.

Antwoord: Helaas is dit niet mogelijk.

Als je advies wilt over een product of hulp nodig hebt bij het plaatsen van een bestelling, bel ons dan op +31 85 107 2027 of stuur ons een mailtje op info@rito.nl. Dan helpen we je graag verder!

Antwoord: Als je garen uit een bepaald lotnummer/verbad wil hebben, dan kijken we natuurlijk graag voor je of we deze op voorraad hebben.

Zo kunnen we je helpen:

Voeg het aantal bollen wol in de gewenste kleur toe aan je winkelwagen op de website.

Onder je bezorgdetails vind je een veld waarin je opmerkingen kan achterlaten.

Schrijf hierin welk lotnummer/verfbad je graag wil hebben. Als je op zoek bent naar een specifiek lotnummer/verfbad voor meerdere kleuren, dan kan je deze allemaal vermelden.

Laat in deze opmerking ook weten wat je wilt als we het gewenste lotnummer/verfbad niet op voorraad hebben. Wil je de garens in dat geval alsnog ontvangen, of moeten we het artikel/de bestelling in dat geval annuleren?

Bijvoorbeeld: “Ik wil verfbad 3423 voor kleur 12. Ik wil de garens sowieso, ook als dit niet op voorraad is”.

Het bericht wordt doorgegeven aan ons pakhuis, waar zal worden gekeken of we de gewenste kleur op voorraad hebben.

In de afbeelding hieronder zie je waar je het opmerkingenveld kan vinden.

Antwoord: Ja, je kan iets bestellen wat momenteel niet op voorraad is.

Als het artikel binnen 30 dagen wordt verwacht, kan je het toevoegen aan je winkelwagen.

Als het artikel niet binnen 30 dagen wordt verwacht, kan je het niet toevoegen aan je winkelwagen. De verwachte datum wanneer het weer op voorraad zal zijn zal worden aangegeven bij het artikel op de website. Tegelijkertijd zal je ook kunnen zien of het artikel kan worden toegevoegd aan je winkelwagen. Zie een voorbeeld in de afbeelding hieronder.

Je kan een artikel dat niet op voorraad is bestellen samen met artikelen die wel op voorraad zijn. De gehele bestelling wordt dan verzonden wanneer alles op voorraad is.

Antwoord: Als je meer informatie wilt over een product, neem dan simpelweg contact met ons op via info@rito.nl of +31 85 107 2027, en dan hoor je zo snel mogelijk van ons.

Versie: v3.c571.s9.l10